Snart får vi se om bebis stannar

God morgon!
Har haft jättesvårt att ta mig upp idag. Är trött till ve och förbannelse. Känner mig LÄTT illamående och magen krånglar. Det har den gjort mycket de senaste dagarna. Snart kallar jobbet och det är jag uppstressad över. Jag har ju blivit tillsagd att vila!

Funderar på hur mycket av graviditetssymptomen som stannar kvar efter ett eventuellt missfall och hur länge. Barnmorskan sa att det är ett gott tecken så länge jag känner mig gravid, men även om fostret stötts ut (fröet i detta fall..) måste ju symptomen stanna kvar ett tag tycker jag. Vi får se.. Jag ältar, men jag behöver det.

Blödningarna har minskat och det är jag glad över. Skulle detta vara en vanlig mens skulle jag fortfarande blöda massor. Jag bara väntar tills de kan ta slut så jag får ta ett nytt test och se om bebis vill stanna hos oss! Hoppas så innerligt.

Det kommer att bli en del ältande om det här tills jag vet säkert. Det får ni stå ut med! Behöver bolla tankarna och det är kul att titta tillbaka på om det verkligen går vägen med den här graviditeten; "Såhär kände jag i början, vad löjlig jag var". Det är ju trots allt en blogg om graviditeten :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till graviditeten. Jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen. Jag vet precis hur du känner dig nu och det är ingen rolig känsla. När man äntligen blivit gravid vill man ju bara vara glad åt det. Jag har haft några MF så om du vill "prata" eller nåt så är det bara att höra av dig. Lycka till! Kram Sandra

2009-07-12 @ 09:13:25
URL: http://mammasandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

För mig har det alltid varit så att mensen kommit ca 4 veckor efter missfallet. Det finns ju dom som blir gravida direkt igen efter som fått mf så ägglossningen kan nog komma tillbaka direkt. Fast rekomendationen är väl att vänta minst 1 mens innan man försöker igen. Den där "tomma" känslan känner jag igen, har haft den några gånger. Efter varje mf känns det så hopplöst men går det inte denna gång så går det säkert nästa. Det är ändå en femtedel (tror att det var så i alla fall) av alla graviditeter som slutar i mf.

Men nu ska vi inte va pessimister. Det har ju inte blivit nåt missafll än, det kan ju gå bra också :-D

Kram

2009-07-12 @ 15:08:21
URL: http://mammasandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0